La Cidade da Cultura acoge la exposición Balnearia Bibliográfica

Los conselleiros de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, D. Román Rodríguez, y de Sanidade, D. Jesús Vázquez Almuíña, inauguraron el pasado 26 de abril la muestra Balnearia Bibliográfica. Un recorrido por las aguas minerales de Galicia, que podrá visitarse en la Cidade da Cultura, en Santiago, hasta el 31 de julio. El presidente de la Cámara Oficial Mineira de Galicia, D. Juan de Dios Martín, y el director, D. Diego López, asistieron al acto de apertura.

La exposición, situada en la Biblioteca de Galicia, permite hacer un viaje por la historia de Galicia a través de las aguas, desde la época romana hasta la actualidad, pasando por la época de mayor esplendor que supuso la creación de las primeras villas turísticas de Galicia, convertidas en centros de moda por la aristocracia y la burguesía.

Así lo subrayó D. Román Rodríguez, quien también afirmó que a través de las 150 piezas originales expuestas se “dibuja el mundo impreso que acompaña el fenómeno social de las aguas y los balnearios en Galicia”. También explicó que nos da a conocer una Galicia en constante cambio a través de los hábitos y costumbres, de los gustos estéticos y de los modelos de producción e industrialización.

Por su parte, D. Jesús Vázquez Almuíña, destacó que desde hace mucho tiempo el agua es utilizado como materia prima para la cura de enfermedades, por lo que no resulta extraño que muchos profesionales de la salud se dedicaran a su estudio. La muestra, señaló, prueba este interés y las contribuciones realizadas por muchas de estas personas.

Selección gráfica y bibliográfica

Según se informa desde la Xunta, la exposición de la Cidade da Cultura busca acercarle a la población una pequeña selección gráfica y bibliográfica del mundo impreso que acompaña el fenómeno social de nuestras aguas y de nuestros balnearios desde su nacimiento.

La mayoría de las piezas (libros, folletos, publicaciones, carteles, postales de gran tamaño, sellos) proceden de la propia Biblioteca de Galicia. Se completan con las contribuciones generosas de coleccionistas particulares, entre los que destacan la familia Galdo-Rolón o Hijos de Rivera S.A. (Cabreiroá), así como con la colaboración de entidades como el Clúster de Augas de Galicia.

De la época romana a la actualidad

El proyecto expositivo arranca con referencias sobre el uso y disfrute de las aguas minero-medicinales en las fuentes escrituras clásicas desde la romanización para, luego, abarcar la hidrología general de Galicia entre los siglos XVIII y XIX. A esta época pertenecen numerosos estudios médicos y farmacéuticos sobre las propiedades de nuestras aguas y su uso terapéutico.

El uso mineral y termal es el tratamiento más antiguo que el hombre empleó para el cuidado de las enfermedades, pero la popularidad de los balnearios creció especialmente en el siglo XIX, convertidos por la aristocracia y la burguesía en lugares de moda y punto de encuentro para las relaciones sociales y culturales.

Es ahí cuando nace el gran proyecto industrial y de ocio de la Isla de la Toja, de Mondariz Balneario o la villa termal de Cabreiroá. Ya a mediados del siglo XIX comienza a surgir también la moda de los baños de mar, a la que Galicia no le fue ajena. Todo este recorrido histórico puede verse a través de la muestra, en la que también se trata el tema de los balnearios como escenario en la literatura y en el cine, con filmes y documentales.



A Cidade da Cultura acolle a exposición Balnearia Bibliográfica

Os conselleiros de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, D. Román Rodríguez, e de Sanidade, D. Jesús Vázquez Almuíña, inauguraron o pasado 26 de abril a mostra Balnearia Bibliográfica. Un percorrido polas augas minerais de Galicia, que poderá visitarse na Cidade da Cultura, en Santiago, ata o 31 de xullo. O presidente da Cámara Oficial Mineira de Galicia, D. Juan de Deus Martín, e o director, D. Diego López, asistiron ao acto de apertura.

A exposición, situada na Biblioteca de Galicia, permite facer unha viaxe pola historia de Galicia a través das augas, desde a época romana ata a actualidade, pasando pola época de maior esplendor que supuxo a creación das primeiras vilas turísticas de Galicia, convertidas en centros de moda pola aristocracia e a burguesía.

Así o subliñou D. Román Rodríguez, quen tamén afirmou que a través das 150 pezas orixinais expostas debúxase “ o mundo impreso que acompaña o fenómeno social das augas e os balnearios en Galicia”. Tamén explicou que nos dá a coñecer unha Galicia en constante cambio a través dos hábitos e costumes, dos gustos estéticos e dos modelos de produción e industrialización.

Pola súa banda, D. Jesús Vázquez Almuíña, destacou que desde hai moito tempo a auga é utilizado como materia prima para a cura de enfermidades, polo que non resulta estraño que moitos profesionais da saúde dedicásense ao seu estudo. A mostra, sinalou, proba este interese e as contribucións realizadas por moitas destas persoas.

Selección gráfica e bibliográfica

Segundo infórmase desde a Xunta, a exposición da Cidade da Cultura busca achegarlle á poboación unha pequena selección gráfica e bibliográfica do mundo impreso que acompaña o fenómeno social das nosas augas e dos nosos balnearios desde o seu nacemento.

A maioría das pezas (libros, folletos, publicacións, carteis, postais de gran tamaño, selos) proceden da propia Biblioteca de Galicia. Complétanse coas contribucións xenerosas de coleccionistas particulares, entre os que destacan a familia Galdo- Rolón ou Fillos de Rivera S.A. ( Cabreiroá), así como coa colaboración de entidades como o Clúster de Augas de Galicia.

Da época romana á actualidade

O proxecto expositivo arrinca con referencias sobre o uso e goce das augas mineiro-medicinais nas fontes escrituras clásicas desde a romanización para, logo, abarcar a hidrología xeral de Galicia entre os séculos XVIII e XIX. A esta época pertencen numerosos estudos médicos e farmacéuticos sobre as propiedades das nosas augas e o seu uso terapéutico.

O uso mineral e termal é o tratamento máis antigo que o home empregou para o coidado das enfermidades, pero a popularidade dos balnearios creceu especialmente no século XIX, convertidos pola aristocracia e a burguesía en lugares de moda e punto de encontro para as relacións sociais e culturais.

É aí cando nace o gran proxecto industrial e de lecer da Illa da Toja, de Mondariz Balneario ou a vila termal de Cabreiroá. Xa a mediados do século XIX comeza a xurdir tamén a moda dos baños de mar, á que Galicia non lle foi allea. Todo este percorrido histórico pode verse a través da mostra, na que tamén se trata o tema dos balnearios como escenario na literatura e no cinema, con filmes e documentais.