La Xunta tramita la declaración de una antigua mina como Espacio Privado de Interés Natural

El área conocida como Lagos de Lousada, en el ayuntamiento lucense de Xermade, formado por tres zonas húmedas que ocupan los antiguos huecos de una mina de hierro, se va a convertir en Espacio Privado de Interés Natural (EPIN). Así lo está tramitando la Xunta, que ya publicó el pasado febrero el Anteproyecto de Orden por la que se declara, de manera provisional, como espacio privado de interés natural “Los lagos de Lousada”.

A comienzos de abril se dio un paso más y salió a información pública la declaración ya firme como EPIN (DOG 06/04/2017). La iniciativa parte de la solicitud de los propietarios de los predios ante la Consellería de Medio Ambiente e Ordenación do Territorio, que, según comprobó el departamento autonómico, cumple con todos los requisitos establecidos.

Entre la singularidad de la parcela destaca su hidrología, con la existencia de dos lagos, con una superficie aproximada de 15.000 metros cuadrados, y de una laguna de 1.500 metros cuadrados, derivados de antiguas explotaciones mineras abandonadas hace unos 40 años. Estas zonas húmedas permiten el asentamiento de comunidades vegetales al tiempo que constituyen importantes bebederos para la fauna local y zonas de descanso y alimentación para las aves migratorias. Destaca también la presencia de especies de anfibios, peces y aves catalogados como vulnerables.

Los lagos forman parte del Inventario Gallego de Humedales y se integran en el ámbito territorial de la Reserva de la Biosfera Terras do Miño. Para la conservación del espacio, los promotores de su declaración como EPIN proponen la realización de actividades deportivas, turísticas y agroganaderas compatibles con el desarrollo del medio rural y que no supongan afección para los valores del lugar.

Sobre los EPIN

El Espacio Privado de Interés Natural (EPIN) es una de las categorías que recoge la Ley de Conservación de la Naturaleza para la protección de los valores naturales de terrenos de instituciones y propietarios particulares en los que existan formaciones naturales que posean singularidad. La norma establece que, por petición de los propietarios y tras solicitar los informes preceptivos pertinentes, la Consellería de Medio Ambiente e Ordenación do Territorio podrá declarar EPIN aquellos espacios merecedores de algún tipo de protección de sus valores naturales.

La declaración es competencia de la Xunta, mientras que la responsabilidad de su gestión será privada. Conviene señalar también que la declaración de un EPIN no implica su inclusión en la Red Gallega de Espacios Naturales Protegidos.

A Xunta tramita a declaración dunha antiga mina como Espazo Privado de Interese Natural

A área coñecida como Lagos de Lousada, no concello lucense de Xermade, formado por tres zonas húmidas que ocupan os antigos ocos dunha mina de ferro, vai converter en Espazo Privado de Interese Natural ( EPIN). Así o está tramitando a Xunta, que xa publicou o pasado febreiro o Anteproxecto de Orde pola que se declara, de maneira provisional, como espazo privado de interese natural “Os lagos de Lousada”.

A comezos de abril deuse un paso máis e saíu a información pública a declaración xa firme como EPIN (DOG 06/04/2017). A iniciativa parte da solicitude dos propietarios dos predios ante a Consellería de Medio Ambiente e Ordenación do Territorio, que, segundo comprobou o departamento autonómico, cumpre con todos os requisitos establecidos.

Entre a singularidade da parcela destaca a súa hidrología, coa existencia de dous lagos, cunha superficie aproximada de 15.000 metros cadrados, e dunha lagoa de 1.500 metros cadrados, derivados de antigas explotacións mineiras abandonadas fai uns 40 anos. Estas zonas húmidas permiten o asentamento de comunidades vexetais á vez que constitúen importantes bebedoiros para a fauna local e zonas de descanso e alimentación para as aves migratorias. Destaca tamén a presenza de especies de anfibios, peces e aves catalogados como vulnerables.

Os lagos forman parte do Inventario Galego de Humidais e intégranse no ámbito territorial da Reserva da Biosfera Terras do Miño. Para a conservación do espazo, os promotores da súa declaración como EPIN propoñen a realización de actividades deportivas, turísticas e agrogandeiras compatibles co desenvolvemento do medio rural e que non supoñan afección para os valores do lugar.

Sobre os EPIN

O Espazo Privado de Interese Natural ( EPIN) é unha das categorías que recolle a Lei de Conservación da Natureza para a protección dos valores naturais de terreos de institucións e propietarios particulares nos que existan formacións naturais que posúan singularidade. A norma establece que, por petición dos propietarios e tras solicitar os informes preceptivos pertinentes, a Consellería de Medio Ambiente e Ordenación do Territorio poderá declarar EPIN aqueles espazos merecedores dalgún tipo de protección dos seus valores naturais.

A declaración é competencia @de la Xunta, mentres que a responsabilidade da súa xestión será privada. Convén sinalar tamén que a declaración dun EPIN non implica a súa inclusión na Rede Galega de Espazos Naturais Protexidos.