La ampliación de la Red Natura pondrá en riesgo, como mínimo, 1000 empleos de 61 explotaciones

  • El número de empleos en riesgo asciende si se tienen en cuenta los más de 500 derechos mineros que ya no podrían ser explotados por estar situados en las zonas incluidas en Red Natura
  • La Cámara Oficial Mineira de Galicia ha presentado sus alegaciones a la ampliación propuesta por la Xunta, en las que demanda que se respeten los derechos mineros y se apueste por la compatibilización de la actividad extractiva con el medio natural
  • Lugo sería la provincia gallega más afectada por la prohibición de la minería en Red Natura

 

A Coruña, 8 de febrero de 2012.

La Cámara Oficial Minera de Galicia ha presentado alegaciones a la Propuesta de Ampliación de la Red Natura diseñada por la Xunta. Según los datos del sector, la inclusión de nuevas zonas en Red Natura, en la que el Gobierno gallego prohibió de manera genérica la actividad extractiva, pondría en riesgo los cerca de 1.000 empleos directos y 3.000 indirectos que generan las 61 explotaciones mineras gallegas ubicadas en las áreas protegidas.

Estas explotaciones, que representan casi el 16% del sector minero en Galicia, ya no podrían ampliar su espacio de actividad y tendrían que cerrar una vez agotado el recurso en la zona en la que operan. El número de empleos en riesgo es aún mayor si se tienen en cuenta los más de 500 derechos mineros que ya no podrían explotarse por estar situados en zonas incluidas en Red Natura.

DATOS POR PROVINCIAS

Según los datos de la Cámara Oficial Minera de Galicia, la provincia de Lugo sería la más afectada por la prohibición de la actividad minera en Red Natura. En la actualidad, en el territorio lucense hay 123 derechos mineros otorgados en Red Natura y otros 66 en zonas incluidas en la propuesta de ampliación de la Red. La estas cifras habría que añadirles los cerca de 100 derechos mineros solicitados que se sitúan en estas áreas prohibidas para minería.

En Ourense serían un total de 41 derechos mineros otorgados en Red Natura y 14 en las nuevas zonas de la Red, además de 45 derechos solicitados. En A Coruña, el número de derechos mineros otorgados asciende a 40 en Red Natura y la 20 en la ampliación de la Red, a los que se le añaden 26 derechos solicitados. Finalmente, en Pontevedra hay 55 derechos mineros en Red Natura y 5 en la zona de ampliación, así como 14 derechos solicitados en estas áreas que ya no podrían explotarse.

APUESTA POR LA COMPATIBILIZACIÓN

Ante esta realidade, a Cámara Oficial Mineira de Galicia demándalle ao Goberno galego que respecte os dereitos mineiros e aposte pola compatibilización da actividade extractiva co medio natural. Para a entidade, a prohibición xenérica da minería nos espazos protexidos é “absolutamente contraria á propia esencia da Rede Natura 2000 tal e como foi concibida en Europa” e solicita que se estude o caso de cada explotación para comprobar se resulta ou non compatible co seu contorno. Cómpre sinalar que o recurso mineiro é un ben de dominio público que forma parte da riqueza do país e a súa situación está preordenada pola natureza.

En todo caso, para o sector mineiro, a existencia de dereitos de explotación vixentes fai preciso eliminar da proposta de ampliación da Rede Natura en Galicia os seguintes espazos: a Costa Ártabra, as Fragas do Eume, a Costa da Morte, Xubia-Castro, Serra do Careón, Río Baleo, Brañas do Deo, Río do Castro, Parga-Ladra-Támoga, As Catedrais, Monte Maior, Serra do Xistral, Río Cabe, Río Sor, Miño-Neira, Serra de Foncuberta, Videferre, Serra da Enciña da Lastra e Río Arnoia. Nestes lugares, o sector defende o desenvolvemento dos labores mineiros con todas as garantías ambientais precisas para protexer a biodiversidade e a riqueza paisaxística.

RECOMENDACIÓNS EUROPEAS

La Cámara insiste en que la Xunta desatiende las recomendaciones europeas a favor de la compatibilización de la minería con la Red Natura, tal y como recoge la «Guía de la Comisión Europea sobre la realización de actividades extractivas no energéticas de conformidad con los requisitos de Natura 2000». En este documento, ratificado por el comisario europeo de Medio Ambiente, Janez Potocnik, y por el vicepresidente de la Comisión Europea y responsable de Industria y Emprendimiento, Antonio Tajani, se señala que en la Red «no se establece ninguna exclusión automática de actividades extractivas no energéticas» y que «las actividades deben garantizar que no causan perjuicio a la integridad de los lugares Natura 2000”.

Tal y como señala Europa, la industria minera «sólo puede operar allí donde existen minerales» y «no puede pretender operar sólo en zonas en las que no haya conflicto con otros usos del suelo o con otras zonas de conservación o destacables por su importancia paisajística o visual». Además, en muchos casos, «los nuevos lugares de extracción causan sólo un impacto limitado sobre el medio natural» e incluso «hay un número creciente de ejemplos en los que un lugar de extracción generó un beneficio neto global para la biodiversidad», gracias a la restauración.

De hecho, para la Cámara resulta contradictorio negar la compatibilización de la minería con el medio natural al tiempo que se incluyen en la Red Natura lugares donde se viene desarrollando la minería desde hace años, lo que representa un reconocimiento expreso de que mantienen su valor ambiental.

PROHIBICIÓN INCOHERENTE

Por otra parte, la Cámara Oficial Mineira de Galicia denuncia la incoherencia de prohibir el uso extractivo en toda la Red Natura 2000 y permitir, en cambio, otras actuaciones con mayor incidencia paisajística y ambiental, como cualquier infraestructura. «Si no parece razonable la exclusión de Red Natura de obras de infraestructura, necesarias para el desarrollo socioeconómico, tampoco lo parece prohibir de manera genérica, abstracta e irrazonada el uso extractivo», apunta la entidad cameral..

En sus alegaciones, el sector minero incluye también que la Propuesta de Ampliación de la Red Natura de Galicia incumple la Ley de Ordenación de la Minería de Galicia, que requiere que se tengan en cuenta los derechos mineros existentes «para la elaboración de instrumentos de planificación con incidencia en la minería». Junto con la preceptiva consulta, la Cámara defiende que se realice una valoración de las repercusiones socieconómicas que derivan de la ampliación de los espacios prohibidos para la actividad extractiva.



La ampliación de la Red Natura pondrá en riesgo, como mínimo, 1000 empleos de 61 explotaciones

  • O número de empregos en risco ascende se se teñen en conta os máis de 500 dereitos mineiros que xa non poderían ser explotados por estar situados nas zonas incluídas en Rede Natura
  • A Cámara Oficial Mineira de Galicia presentou as súas alegacións á ampliación proposta pola Xunta, nas que demanda que se respecten os dereitos mineiros e apóstese pola compatibilización da actividade extractiva co medio natural
  • Lugo sería a provincia galega máis afectada pola prohibición da minería en Rede Natura A Coruña, 8 de febreiro de 2012.

A Cámara Oficial Mineira de Galicia presentou alegacións á Proposta de Ampliación da Rede Natura deseñada pola Xunta. Segundo os datos do sector, a inclusión de novas zonas en Rede Natura, na que o Goberno galego prohibiu de maneira xenérica a actividade extractiva, poñería en risco os preto de 1.000 empregos directos e 3.000 indirectos que xeran as 61 explotacións mineiras galegas situadas nas áreas protexidas.

Estas explotacións, que representan case o 16% do sector mineiro en Galicia, xa non poderían ampliar o seu espazo de actividade e terían que pechar unha vez esgotado o recurso na zona na que operan. O número de empregos en risco é aínda maior se se teñen en conta os máis de 500 dereitos mineiros que xa non poderían explotarse por estar situados en zonas incluídas en Rede Natura.

DATOS POR PROVINCIAS

Segundo os datos da Cámara Oficial Mineira de Galicia, a provincia de Lugo sería a máis afectada pola prohibición da actividade mineira en Rede Natura. Na actualidade, no territorio lucense hai 123 dereitos mineiros outorgados en Rede Natura e outros 66 en zonas incluídas na proposta de ampliación da Rede. A estas cifras habería que engadirlles os preto de 100 dereitos mineiros solicitados que se sitúan nestas áreas prohibidas para minería.

En Ourense serían un total de 41 dereitos mineiros outorgados en Rede Natura e 14 nas novas zonas da Rede, ademais de 45 dereitos solicitados. Na Coruña, o número de dereitos mineiros outorgados ascende a 40 en Rede Natura e a 20 na ampliación da Rede, aos que se lle engaden 26 dereitos solicitados. Finalmente, en Pontevedra hai 55 dereitos mineiros en Rede Natura e 5 na zona de ampliación, así como 14 dereitos solicitados nestas áreas que xa non poderían explotarse.

APOSTA POLA COMPATIBILIZACIÓN

Ante esta realidade, a Cámara Oficial Mineira de Galicia demándalle ao Goberno galego que respecte vos dereitos mineiros e aposte pola compatibilización dá actividade extractiva co medio natural. Para a entidade, a prohibición xenérica dá minería nos espazos protexidos é “absolutamente contraria á propia esencia dá Rede Natura 2000 tal e como foi concibida en Europa” e solicita que se estude ou caso de cada explotación para comprobar resúltase ou non compatible co seu contorno. Cómpre sinalar que ou recurso mineiro é un ben de dominio público que forma parte dá riqueza do país e a súa situación está preordenada pola natureza.

En todo caso, para ou sector mineiro, a existencia de dereitos de explotación vixentes fai preciso eliminar dá proposta de ampliación dá Rede Natura en Galicia vos seguintes espazos: a Costa Ártabra, as Fragas do Eume, a Costa da Morte, Xubia-Castro, Serra do Careón, Río Tiroteo, Brañas do Deo, Río do Castro, Parga-Ladra- Támoga, As Catedrais, Monte Maior, Serra do Xistral, Río Cabe, Río Sor, Miño-Neira, Serra de Foncuberta, Videferre, Serra dá Enciña dá Lastra e Río Arnoia. Nestes lugares, ou sector defende ou desenvolvemento dous labores mineiros con todas as garantías ambientais precisas para protexer a biodiversidade e a riqueza paisaxística.

RECOMENDACIÓNS EUROPEAS

A Cámara insiste en que a Xunta desatende as recomendacións europeas a favor da compatibilización da minería coa Rede Natura, tal e como recolle a «Guía da Comisión Europea sobre a realización de actividades extractivas non enerxéticas de conformidade cos requisitos de Natura 2000». Neste documento, ratificado polo comisario europeo de Medio Ambiente, Janez Potocnik, e polo vicepresidente da Comisión Europea e responsable de Industria e Emprendemento, Antonio Tajani, sinálase que na Rede «non se establece ningunha exclusión automática de actividades extractivas non enerxéticas» e que «as actividades deben garantir que non causan prexuízo á integridade dos lugares Natura 2000”.

Tal e como sinala Europa, a industria mineira «só pode operar alí onde existen minerais» e «non pode pretender operar só en zonas nas que non haxa conflito con outros usos do chan ou con outras zonas de conservación ou destacables pola súa importancia paisaxística ou visual». Ademais, en moitos casos, «os novos lugares de extracción causan só un impacto limitado sobre o medio natural» e mesmo «hai un número crecente de exemplos nos que un lugar de extracción xerou un beneficio neto global para a biodiversidade», grazas á restauración.

De feito, para a Cámara resulta contraditorio negar a compatibilización da minería co medio natural á vez que se inclúen na Rede Natura lugares onde vén desenvolvendo a minería desde hai anos, o que representa un recoñecemento expreso de que manteñen o seu valor ambiental.

PROHIBICIÓN INCOHERENTE

Por outra banda, a Cámara Oficial Mineira de Galicia denuncia a incoherencia de prohibir o uso extractivo en toda a Rede Natura 2000 e permitir, en cambio, outras actuacións con maior incidencia paisaxística e ambiental, como calquera infraestrutura. «Se non parece razoable a exclusión de Rede Natura de obras de infraestrutura, necesarias para o desenvolvemento socioeconómico, tampouco o parece prohibir de maneira xenérica, abstracta e irrazonada o uso extractivo», apunta a entidade cameral.

Nas súas alegacións, o sector mineiro inclúe tamén que a Proposta de Ampliación da Rede Natura de Galicia incumpre a Lei de Ordenación da Minería de Galicia, que require que se teñan en conta os dereitos mineiros existentes «para a elaboración de instrumentos de planificación con incidencia na minería». Xunto coa preceptiva consulta, a Cámara defende que se realice unha valoración das repercusións socieconómicas que derivan da ampliación dos espazos prohibidos para a actividade extractiva.