Un proyecto de espacio ecológico y autosostenible gana el certamen de restauración minera

El proyecto para la creación de un espacio verde, ecológico y autosostenible diseñado por un equipo de tres estudiantes de 3º y 4º de Ingeniería de los Recursos Mineros y Energéticos ha resultado ganador del I Concurso de restauración sostenible de espacios mineros. El certamen, convocado por la Escuela de Ingeniería de Minas y Energía de Vigo, la Cámara Oficial Mineira de Galicia y el grupo empresarial Canteiras ARE, buscaba propuestas para la rehabilitación de la explotación de áridos Richinol, situada en Melide.

El jurado formado por técnicos de la empresa ARE, propietaria de la cantera, profesionales de la restauración, docentes del campus y alumnos de los grados de Ingeniería de la Energía e Ingeniería de Recursos Mineros y Energéticos daba a conocer el fallo el pasado mayo. El equipo ganador, formado por Dña. Elena Domínguez, D. Xoel González y D. Víctor Lago, recibió un diploma acreditativo y 200 euros para comprar material informático, audiovisual o tecnológico.

Lago artificial

Según explicaron los integrantes del equipo ganador, la idea principal es la creación de un lago artificial con un sendero de cuatro kilómetros que recorra diversos puntos de interés de la explotación restaurada. En esta ruta se incluirán zonas lúdico-deportivas, con pistas recreativas y lugares donde comer, así como un área de alojamiento con bungalós para darles servicio a los peregrinos del Camino de Santiago.

Se creará también un área de 2.000 metros cuadrados de invernaderos ecológicos en los que se impartirán talleres. La autosostenibilidad del proyecto se basa en que toda la demanda de agua y de energía se sustentará en la depuración del agua del lago y en la instalación de paneles fotovoltaicos integrados en el paisaje. Además las aguas grises generadas serán usadas para regadío.

El objetivo del proyecto es disponer de un área sostenible que reduzca el impacto visual y ambiental y que tras la inversión inicial no suponga costes. Responde así a las bases del certamen, que requerían propuestas técnica, económica, social y ambientalmente viables para el aprovechamiento del espacio minero, con usos sociales y privados que favorecieran la conservación, el ahorro energético y la introducción de energías renovables.

Un proxecto de espazo ecolóxico e autosostenible gaña o certame de restauración mineira

O proxecto para a creación dun espazo verde, ecolóxico e autosostenible deseñado por un equipo de tres estudantes de 3º e 4º de Enxeñería dos Recursos Mineiros e Enerxéticos resultou gañador do I Concurso de restauración sustentable de espazos mineiros. O certame, convocado pola Escola de Enxeñería de Minas e Enerxía de Vigo, a Cámara Oficial Mineira de Galicia e o grupo empresarial Canteiras ARE, buscaba propostas para a rehabilitación da explotación de áridos Richinol, situada en Melide.

O xurado formado por técnicos da empresa ARE, propietaria da canteira, profesionais da restauración, docentes do campus e alumnos dos graos de Enxeñería da Enerxía e Enxeñería de Recursos Mineiros e Enerxéticos daba a coñecer o fallo o pasado maio. O equipo gañador, formado por Dna. Elena Domínguez, D. Xoel González e D. Víctor Lago, recibiu un diploma acreditativo e 200 euros para comprar material informático, audiovisual ou tecnolóxico.

Lago artificial

Segundo explicaron os integrantes do equipo gañador, a idea principal é a creación dun lago artificial cun carreiro de catro quilómetros que percorra diversos puntos de interese da explotación restaurada. Nesta ruta incluiranse zonas lúdico-deportivas, con pistas recreativas e lugares onde comer, así como unha área de aloxamento con bungalós para darlles servizo aos peregrinos do Camiño de Santiago.

Crearase tamén unha área de 2.000 metros cadrados de invernadoiros ecolóxicos nos que se impartirán talleres. A autosostenibilidad do proxecto baséase en que toda a demanda de auga e de enerxía sustentarase na depuración da auga do lago e na instalación de paneis fotovoltaicos integrados na paisaxe. Ademais as augas grises xeradas serán usadas para regadío.

O obxectivo do proxecto é dispoñer dunha área sustentable que reduza o impacto visual e ambiental e que tras o investimento inicial non supoña custos. Responde así as bases do certame, que requirían propostas técnica, económica, social e ambientalmente viables para o aproveitamento do espazo mineiro, con usos sociais e privados que favorecesen a conservación, o aforro enerxético e a introdución de enerxías renovables.