Representantes de diversas entidades mineras ponen en valor la contribución del sector al desarrollo

  • El presidente de la Cámara Mineira de Galicia, Juan de Dios Martín; el presidente del Clúster de la Pizarra, Víctor Cobo; la vicepresidente del Clúster del Granito, Dª. Mónica Rodríguez, y el vicepresidente de la Asociación Gallega de Áridos, D. Alberto Nóvoa, ofrecieron esta mañana en Ourense una rueda de prensa conjunta
  • Aplauden la nueva Ley de Fomento de Iniciativas Empresariales en Galicia porque favorecerá la dinamización del sector al crear más de 800 empleos directos y aportar más de 156 millones de euros al PIB gallego
  • Las cuatro entidades promoverán conjuntamente una jornada técnica en la ciudad de las Burgas para abordar los retos del sector minero, que se celebrará el próximo lunes 16 de octubre

Representantes de diversas entidades y organizaciones relacionadas con la minería comparecieron hoy en una rueda de prensa conjunta para poner en valor a contribución del sector al desarrollo socioeconómico de Galicia. En la iniciativa, celebrada en la sede de la Confederación de Empresarios de Ourense, participaron Juan de Dios Martín, presidente de la Cámara Minera; Víctor Cobo, máximo responsable del Clúster de la Pizarra; Mónica Rodríguez, vicepresidenta del Clúster del Granito y Alberto Nóvoa, vicepresidente de la Asociación Gallega de Áridos.

En el marco de su intervención, Juan de Dios señaló que “la minería es una actividad esencial para nuestra tierra”. “Desde tiempos inmemoriales, nuestro sector tiene estado ligado íntimamente al desarrollo de Galicia”, aseveró, “y continúa siendo un ejemplo de integración social, ambiental y territorial, contribuyendo de manera determinante a la dinamización de muchos núcleos del rural gallego”.

“En Galicia -continuó- hemos sido capaces de generar una industria moderna alrededor de los diversos subsectores mineros, generando riqueza en términos de PIB y creando a su alrededor numerosos puestos de trabajo”. A este respecto, citó el aprovechamiento y la puesta en valor de las aguas minerales y termales gallegas, algo que sería imposible sin actividad minera.

Un sector que genera 5.000 puestos de trabajo directos

En la misma línea profundizó el presidente del Clúster de la Pizarra de Galicia, Víctor Cobo, quien destacó que el conjunto de los sectores extractivos mineros generan en Galicia más de 5.000 empleos directos y aportan el 1,05% del PIB. “Nuestros subsectores “añadió- están, además, plenamente comprometidos con la sostenibilidad ambiental y con la igualdad en el trabajo”. En este sentido, hizo hincapié en que “en contra de lo que pueda parecer, un 25% de los puestos de trabajo en el sector de la pizarra son ocupados por mujeres”.

En la actualidad, consideró Cobo, “nos encontramos en un momento crucial para el devenir de nuestro sector, porque se está debatiendo en el Parlamento gallego la Ley de Fomento de Implantación de Iniciativas Empresariales, que prevé una modificación de la actual Ley de Ordenación de la Minería de Galicia. Desde nuestro Clúster aplaudimos el hecho de que el Gobierno gallego trate -a través del nuevo texto legal- de normalizar, dinamizar e incorporar a la sociedad un contenido económico esencial como es la minería.

Una ley que favorece a las PYMEs gallegas

Por su parte, la vicepresidenta del Clúster del Granito, Mónica Rodríguez, profundizó en los pormenores del nuevo texto legal. Señaló que la nueva ley favorece las pymes gallegas, que son las que mayoritariamente desarrollan la actividad minera en la Comunidad Autónoma.

“Creemos que la nueva ley, actualmente en trámite parlamentario, afectará positivamente a las pymes gallegas de la minería, promoverá nuevas inversiones y mejorará y agilizará los procedimientos administrativos de otorgamiento y concesión de los derechos mineros, al tiempo que garantizará la sostenibilidad ambiental y financiera de la actividad”.

La ley, continuó Rodríguez, “busca de una manera efectiva y realista la reactivación del sector”, porque garantiza la compatibilidad ambiental y la integración territorial de las explotaciones mineras en un marco de desarrollo sostenible.

Jornada técnica

Finalmente, el vicepresidente de la Asociación Gallega de Áridos, Alberto Novoa, concluyó que al amparo de la nueva Ley se generarán más de 800 nuevos empleos directos en el sector en Galicia, con una aportación de más de 156 millones de euros al PIB de la Comunidad. “Calculamos que se puede generar un crecimiento estimado de un 23% en nuestro ámbito de actividad”, aseguró. Al tiempo, “se permitirá desafectar del dominio público más de 215.000 hectáreas favoreciendo el desarrollo de nuevas actividades industriales”.

Junto a esto, Novoa aseguró que las cuatro entidades decidieron aunar esfuerzos para hacer oír su voz en la defensa de un sector que “por cualesquiera que sean los motivos, no disfruta de la mejor prensa”. Por eso, indicó, las acciones divulgativas continuarán con la celebración de una jornada técnica, también en la ciudad de Ourense, el próximo lunes 16 de octubre, en la que se debatirá sobre las perspectivas de presente y futuro del sector.

Finalmente, la campaña se va a canalizar también por diversos canales como las redes sociales, a través de los hashtag #snminerianonhainada y #mineriasi.



Representantes de diversas entidades mineiras poñen en valor a contribución do sector ao desenvolvemento

  • O presidente da Cámara Mineira de Galicia, Juan de Deus Martín; o presidente do Clúster da Lousa, Víctor Cobo; a vicepresidente do Clúster do Granito, Dª. Mónica Rodríguez, e o vicepresidente da Asociación Galega de Áridos, D. Alberto Nóvoa, ofreceron esta mañá en Ourense unha rolda de prensa conxunta
  • Aplauden a nova Lei de Fomento de Iniciativas Empresariais en Galicia porque favorecerá a dinamización do sector ao crear máis de 800 empregos directos e achegar máis de 156 millóns de euros ao PIB galego
  •  As catro entidades promoverán conxuntamente unha xornada técnica na cidade das Burgas para abordar os retos do sector mineiro, que se celebrará o vindeiro luns 16 de outubro

Representantes de diversas entidades e organizacións relacionadas coa minería compareceron hoxe nunha rolda de prensa conxunta para poñer en valor a contribución do sector ao desenvolvemento socioeconómico de Galicia. Na iniciativa, celebrada na sede da Confederación de Empresarios de Ourense, participaron Juan de Deus Martín, presidente da Cámara Mineira; Víctor Cobo, máximo responsable do Clúster da Lousa; Mónica Rodríguez, vicepresidenta do Clúster do Granito e Alberto Nóvoa, vicepresidente da Asociación Galega de Áridos.

No marco da súa intervención, Juan de Deus sinalou que “a minería é unha actividade esencial para a nosa terra”. “Desde tempos inmemoriais, o noso sector ten estado ligado intimamente ao desenvolvemento de Galicia”, aseverou, “e continúa sendo un exemplo de integración social, ambiental e territorial, contribuíndo de maneira determinante á dinamización de moitos núcleos do rural galego”.

“En Galicia -continuou- fomos capaces de xerar unha industria moderna ao redor dos diversos subsectores mineiros, xerando riqueza en termos de PIB e creando ao seu ao redor numerosos postos de traballo”. A este respecto, citou o aproveitamento e a posta en valor das augas minerais e termais galegas, algo que sería imposible sen actividade mineira.

Un sector que xera 5.000 postos de traballo directos

Na mesma liña profundou o presidente do Clúster da Lousa de Galicia, Víctor Cobo, quen destacou que o conxunto dos sectores extractivos mineiros xeran en Galicia máis de 5.000 empregos directos e achegan o 1,05% do PIB. “Os nosos subsectores “engadiu- están, ademais, plenamente comprometidos coa sustentabilidade ambiental e coa igualdade no traballo”. Neste sentido, fixo fincapé en que “en contra do que poida parecer, un 25% dos postos de traballo no sector da lousa son ocupados por mulleres”.

Na actualidade, considerou Cobo, “atopámonos nun momento crucial para o devir do noso sector, porque se está debatendo no Parlamento galego a Lei de Fomento de Implantación de Iniciativas Empresariais, que prevé unha modificación da actual Lei de Ordenación da Minería de Galicia. Desde o noso Clúster aplaudimos o feito de que o Goberno galego trate -a través do novo texto legal- de normalizar, dinamizar e incorporar á sociedade un contido económico esencial como é a minería.

Unha lei que favorece as PEMEs galegas

Pola súa banda, a vicepresidenta do Clúster do Granito, Mónica Rodríguez, profundou nos pormenores do novo texto legal. Sinalou que a nova lei favorece as pemes galegas, que son as que maioritariamente desenvolven a actividade mineira na Comunidade Autónoma.

“Cremos que a nova lei, actualmente en trámite parlamentario, afectará positivamente as pemes galegas da minería, promoverá novos investimentos e mellorará e axilizará os procedementos administrativos de outorgamento e concesión dos dereitos mineiros, á vez que garantirá a sustentabilidade ambiental e financeira da actividade”.

A lei, continuou Rodríguez, “busca dunha maneira efectiva e realista a reactivación do sector”, porque garante a compatibilidade ambiental e a integración territorial das explotacións mineiras nun marco de desenvolvemento sustentable.

Xornada técnica

Finalmente, o vicepresidente da Asociación Galega de Áridos, Alberto Novoa, concluíu que ao amparo da nova Lei xeraranse máis de 800 novos empregos directos no sector en Galicia, cunha achega de máis de 156 millóns de euros ao PIB da Comunidade. “Calculamos que se pode xerar un crecemento estimado dun 23% no noso ámbito de actividade”, asegurou. Ao tempo, “permitirase desafectar do dominio público máis de 215.000 hectáreas favorecendo o desenvolvemento de novas actividades industriais”.

Xunto a isto, Novoa asegurou que as catro entidades decidiron axuntar esforzos para facer oír a súa voz na defensa dun sector que “por calquera que sexan os motivos, non goza da mellor prensa”. Por iso, indicou, as accións divulgativas continuarán coa celebración dunha xornada técnica, tamén na cidade de Ourense, o vindeiro luns 16 de outubro, na que se debaterá sobre as perspectivas de presente e futuro do sector.

Finalmente, a campaña vai canalizar tamén por diversas canles como as redes sociais, a través dos hashtag # snminerianonhainada e # mineriasi.