Galicia y Asturias avanzan en su colaboración ante emergencias mineras

Galicia y Asturias avanzan en su colaboración ante emergencias en las explotaciones mineras subterráneas, tal y como se establecía en el acuerdo firmado hace un año entre la Xunta y el Principado en materia de protección civil y gestión de emergencias. Así se concretó en el encuentro mantenido el pasado 29 de junio entre el director general de Emergencias e Interior, D. Luis Menor, y la Brigada de Salvamento Minero de Asturias, a iniciativa de la Mina de San Finx, en el que también estuvo presente el director de la Cámara Oficial Mineira de Galicia, D. Diego López.

Según explicó el director general, una de las actuaciones previstas en el acuerdo es el desarrollo del protocolo de movilización de la Brigada de Salvamento Minero para rescates e intervenciones en actividades mineras subterráneas en Galicia, y en esta junta se decidió comenzar su redacción.

La presencia de la Cámara en el encuentro representa un acercamiento entre dos entidades históricas, con sinergias evidentes, que puede suponer futuras colaboraciones. Desde la Cámara quieren poner de manifiesto la relevancia que tiene para el sector minero el convenio entre Galicia y Asturias, ya que facilitará que la Brigada actúe de manera ágil y eficiente en el territorio gallego.

Sobre la Brigada de Salvamento Minero

La Brigada de Salvamento Minero de Asturias nació en el año 1912 para unificar las pequeñas brigadas de cada empresa minera y dotarlas de mejores medios a favor de una mayor eficacia. Para el desempeño de sus funciones, orientadas especialmente a la minería subterránea, cuenta con una estación central, situada junto a las instalaciones del Pozo Fondón, en Sama de Langreo (Asturias).

A la estación se suma diverso material, equipos y herramientas, entre los que destacan los equipos de respiración autónoma de circuito cerrado, cuyo uso y entrenamiento continuado capacita a sus profesionales para realizar cualquier trabajo o rescate de larga duración en atmósferas irrespirables.

Según señala la Xunta, al ser la única brigada del Estado que dispone de los medios, recursos, formación y experiencia para hacer frente a este tipo de intervenciones, el desarrollo del protocolo va a suponer un avance y mejora en la respuesta en caso de accidente en actividades mineras subterráneas o en túneles.

Aprovechamiento de los recursos

El Gobierno gallego destaca que el convenio firmado hace un año con el Principado favorece el aprovechamiento de los recursos disponibles por parte de las dos administraciones firmantes y establece los procedimientos operativos de intervención en casos de emergencias, con la solicitud de ayuda a través de los centros 112 de ambas comunidades. Además, recoge que se contemplarán protocolos de actuación específicos para cada tipo de actuación conjunta, con el fin de mejorar la eficacia y eficiencia en las intervenciones.



Galicia e Asturias avanzan na súa colaboración ante emerxencias mineiras

Galicia e Asturias avanzan na súa colaboración ante emerxencias nas explotacións mineiras subterráneas, tal e como se establecía no acordo asinado hai un ano entre a Xunta e o Principado en materia de protección civil e xestión de emerxencias. Así se concretou no encontro mantido o pasado 29 de xuño entre o director xeral de Emerxencias e Interior, D. Luís Menor, e a Brigada de Salvamento Mineiro de Asturias, a iniciativa da Mina de San Finx, no que tamén estivo presente o director da Cámara Oficial Mineira de Galicia, D. Diego López.

Segundo explicou o director xeral, unha das actuacións previstas no acordo é o desenvolvemento do protocolo de mobilización da Brigada de Salvamento Mineiro para rescates e intervencións en actividades mineiras subterráneas en Galicia, e nesta xunta decidiuse comezar a súa redacción.

A presenza da Cámara no encontro representa un achegamento entre dúas entidades históricas, con sinerxias evidentes, que pode supoñer futuras colaboracións. Desde a Cámara queren poñer de manifesto a relevancia que ten para o sector mineiro o convenio entre Galicia e Asturias, xa que facilitará que a Brigada actúe de maneira áxil e eficiente no territorio galego.

Sobre a Brigada de Salvamento Mineiro

A Brigada de Salvamento Mineiro de Asturias naceu no ano 1912 para unificar as pequenas brigadas de cada empresa mineira e dotalas de mellores medios a favor dunha maior eficacia. Para o desempeño das súas funcións, orientadas especialmente á minería subterránea, conta cunha estación central, situada xunto ás instalacións do Pozo Fondón, en Sama de Langreo (Asturias).

Á estación súmase diverso material, equipos e ferramentas, entre os que destacan os equipos de respiración autónoma de circuíto pechado, cuxo uso e adestramento continuado capacita aos seus profesionais para realizar calquera traballo ou rescate de longa duración en atmosferas irrespirables.

Segundo sinala a Xunta, ao ser a única brigada do Estado que dispón dos medios, recursos, formación e experiencia para facer fronte a este tipo de intervencións, o desenvolvemento do protocolo vai supoñer un avance e mellora na resposta en caso de accidente en actividades mineiras subterráneas ou en túneles.

Aproveitamento dos recursos

O Goberno galego destaca que o convenio asinado hai un ano co Principado favorece o aproveitamento dos recursos dispoñibles por parte das dúas administracións asinantes e establece os procedementos operativos de intervención en casos de emerxencias, coa solicitude de axuda a través dos centros 112 de ambas as comunidades. Ademais, recolle que se contemplarán protocolos de actuación específicos para cada tipo de actuación conxunta, co fin de mellorar a eficacia e eficiencia nas intervencións.