El ex-catedrático de minas Enrique Orche y el Ayuntamiento de Lousame, premios Santa Bárbara 2017

  • Los galardones, promovidos por la Cámara Oficial Minera de Galicia, se entregarán el próximo viernes en Santiago durante la celebración de la patrona de la minería

A Coruña, 28 de noviembre de 2017

Enrique Orche García, ex-catedrático de la ETS de Minas de la Universidad de Vigo, y el ayuntamiento coruñés de Lousame, donde se sitúa el Museo de las Minas de San Finx, merecieron los Premios Santa Bárbara 2017 en las modalidades Trayectoria y Comunicación, respectivamente. Los galardones promovidos por la Cámara Oficial Mineira de Galicia serán entregados el próximo viernes 1 de diciembre, día de la patrona de la minería, en un evento que reunirá toda la comunidad minera gallega en Santiago de Compostela.

La celebración prevé la asistencia a la misa en la catedral, con la tradicional ofrenda al Apóstol por parte del vicepresidente 2º de la Cámara Oficial Mineira de Galicia, Fernando Pla. A continuación, un amplio elenco de representantes institucionales y empresariales del sector minero compartirán un almuerzo en honor a Santa Bárbara. Como cada año, la entrega de los premios pondrá el broche a la jornada festiva.

PREMIO TRAYECTORIA

Enrique Orche García es doctor ingeniero de Minas por la Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Minas de Madrid, además de técnico superior en Prevención de Riesgos Laborales con la especialidad de Seguridad. Desarrolló su vida profesional fundamentalmente en dos campos. En un primero período, de 1976 a 1993, ejerció de ingeniero jefe de Proyectos en los departamentos de Geología y Minería de la Empresa Nacional Adaro de Investigaciones Mineras.

Posteriormente, hasta su jubilación en 2013, estuvo vinculado a la universidad, primero a la ETSI de Minas de Madrid y luego a la ETSE de Minas de Vigo. En esta última obtuvo la plaza de catedrático en el área de Prospección e Investigación Minera del departamento de Ingeniería de los Recursos Naturales y Medio Ambiente.

Divulgador incansable de la minería en general y de la titulación de Ingeniería de Minas en particular, Enrique Orche fue uno de los artífices de que la primera escuela gallega de Minas sea una realidad, propició la creación de la Sociedad Mineralógica Gallega y fue uno de los organizadores de las primeras ediciones de la feria de minerales, fósiles y gemas de Vigo. Además, participó en numerosos proyectos de ingeniería y de investigación, impartió cursos y seminarios y publicó diversos textos que fueron utilizados cómo material didáctico en distintas universidades

Otro de los méritos para el galardón es su labor en favor de la geotermia, por lo que fue nombrado socio de honra de la Asociación Clúster de la Geotermia Gallega (Acluxega). Destaca también el compromiso del premiado en la defensa del patrimonio geológico y minero. Así, en la actualidad es presidente honorífico de los comités científicos de los congresos de la Sociedad Española para la Defensa del Patrimonio Geológico y Minero (SEDPGYM), entidad de la que fue socio fundador y en la que ocupó los cargos de secretario general y de presidente.

PREMIO COMUNICACIÓN

Por su parte, el ayuntamiento minero de Lousame recibirá este viernes el premio Santa Bárbara de Comunicación por el Proyecto de rehabilitación y puesta en valor del patrimonio de la Mina de San Finx, que permitió divulgar la importancia histórica del yacimiento y acercarle el sector minero a la población durante los últimos diez años.

La iniciativa dispone de una entrada propia en la web municipal (www.concellodelousame.gal) con amplia información sobre las minas, como su historia, testimonios de personas que trabajaron y vivieron en el poblado minero y una completa galería de fotos. Además, a través de este espacio se ofertan visitas guiadas para grupos y público en general que están teniendo muy buena acogida.

El proyecto de rehabilitación arrancó en 2007, cuando el Pleno del Ayuntamiento acordó aceptar la cesión hecha por el propietario de los terrenos e instalaciones de la mina de San Finx. En una primera fase se realizó la mejora de accesos y la restauración y acondicionamiento de la antigua escuela como museo y centro de interpretación. Ya en 2010, a través de un taller de empleo, se rehabilitaron los edificios del taller y casa de máquinas. Se realizaron también labores de limpieza del entorno y recuperación de otros edificios, como el cuartel viejo, convertido hoy en cafetería y restaurante.

En la tercera fase del proyecto figura la actuación más ambiciosa, con la adecuación de un tramo de galería subterránea para su apertura al público. Esta última intervención será la cumbre de la iniciativa y convertirá las Minas de San Finx en un referente mundial del patrimonio industrial y minero, de interés geológico y del turismo.



O ex-catedrático de minas Enrique Orche e o Concello de Lousame, premios Santa Bárbara 2017

  • Os galardóns, promovidos pola Cámara Oficial Mineira de Galicia, entregaranse o vindeiro venres en Santiago durante a celebración da patroa da minería

A Coruña, 28 de novembro de 2017

Enrique Orche García, ex-catedrático da ETS de Minas da Universidade de Vigo, e o concello coruñés de Lousame, onde se sitúa o Museo das Minas de San Finx, mereceron os Premios Santa Bárbara 2017 nas modalidades Traxectoria e Comunicación, respectivamente. Os galardóns promovidos pola Cámara Oficial Mineira de Galicia serán entregados o vindeiro venres 1 de decembro, día da patroa da minería, nun evento que reunirá toda a comunidade mineira galega en Santiago de Compostela.

A celebración prevé a asistencia á misa na catedral, coa tradicional ofrenda ao Apóstolo por parte do vicepresidente 2º da Cámara Oficial Mineira de Galicia, Fernando Pla. A continuación, un amplo elenco de representantes institucionais e empresariais do sector mineiro compartirán un xantar en honra a Santa Bárbara. Como cada ano, a entrega dos premios poñerá o broche á xornada festiva.

PREMIO TRAXECTORIA

Enrique Orche García é doutor enxeñeiro de Minas pola Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Minas de Madrid, ademais de técnico superior en Prevención de Riscos Laborais coa especialidade de Seguridade. Desenvolveu a súa vida profesional fundamentalmente en dous campos. Nun primeiro período, de 1976 a 1993, exerceu de enxeñeiro xefe de Proxectos nos departamentos de Xeoloxía e Minería da Empresa Nacional Adaro de Investigacións Mineiras.

Posteriormente, ata a súa xubilación en 2013, estivo vinculado á universidade, primeiro á ETSI de Minas de Madrid e logo á ETSE de Minas de Vigo. Nesta última obtivo a praza de catedrático na área de Prospección e Investigación Mineira do departamento de Enxeñería dos Recursos Naturais e Medio Ambiente.

Divulgador incansable da minería en xeral e da titulación de Enxeñería de Minas en particular, Enrique Orche foi un dos artífices de que a primeira escola galega de Minas sexa unha realidade, propiciou a creación da Sociedade Mineralógica Galega e foi un dos organizadores das primeiras edicións da feira de minerais, fósiles e xemas de Vigo. Ademais, participou en numerosos proxectos de enxeñería e de investigación, impartiu cursos e seminarios e publicou diversos textos que foron utilizados como material didáctico en distintas universidades.

Outro dos méritos para o galardón é o seu labor en favor da xeotermia, polo que foi nomeado socio de honra da Asociación Clúster da Xeotermia Galega ( Acluxega). Destaca tamén o compromiso do premiado na defensa do patrimonio xeolóxico e mineiro. Así, na actualidade é presidente honorífico dos comités científicos dos congresos da Sociedade Española para a Defensa do Patrimonio Xeolóxico e Mineiro ( SEDPGYM), entidade da que foi socio fundador e na que ocupou os cargos de secretario xeral e de presidente.

PREMIO COMUNICACIÓN

Pola súa banda, o concello mineiro de Lousame recibirá este venres o premio Santa Bárbara de Comunicación polo Proxecto de rehabilitación e posta en valor do patrimonio da Mina de San Finx, que permitiu divulgar a importancia histórica do xacemento e achegarlle o sector mineiro á poboación durante o últimos dez anos.

A iniciativa dispón dunha entrada propia na web municipal (www.concellodelousame.gal) con ampla información sobre as minas, como a súa historia, testemuños de persoas que traballaron e viviron no poboado mineiro e unha completa galería de fotos. Ademais, a través deste espazo ofértanse visitas guiadas para grupos e público en xeral que están a ter moi boa acollida.

O proxecto de rehabilitación arrincou en 2007, cando o Pleno do Concello acordou aceptar a cesión feita polo propietario dos terreos e instalacións da mina de San Finx. Nunha primeira fase realizouse a mellora de accesos e a restauración e acondicionamento da antiga escola como museo e centro de interpretación. Xa en 2010, a través dun taller de emprego, rehabilitáronse os edificios do taller e casa de máquinas. Realizáronse tamén labores de limpeza da contorna e recuperación doutros edificios, como o cuartel vello, convertido hoxe en cafetería e restaurante.

Na terceira fase do proxecto figura a actuación máis ambiciosa, coa adecuación dun tramo de galería subterránea para a súa apertura ao público. Esta última intervención será o cume da iniciativa e converterá as Minas de San Finx nun referente mundial do patrimonio industrial e mineiro, de interese xeolóxico e do turismo.