Una jornada aborda la restauración ecológica de espacios mineros

El pasado 31 de enero tuvo lugar en Oleiros (A Coruña) el curso Restauración ecológica de ecosistemas degradados por actividades extractivas. Estuvo organizado por la Escola Galega da Paisaxe de la Fundación Juana de Vega, cuya directora, Isabel Aguirre –arquitecta y profesora de la Universidade da Coruña–, participó como paisajista en el proyecto de cierre de la mina de Meirama.

El objetivo del curso fue introducir al alumnado en el campo de la restauración ecológica de espacios degradados por actividades extractivas, haciendo especial énfasis en el caso de Galicia. Para ello se trataron temas como las posibilidades de restauración que ofrecen los espacios mineros, técnicas convencionales versus restauración ecológica, así como los retos y oportunidades de los espacios mineros restaurados.

Como caso práctico se realizó una visita guiada a la mina de Meirama (Cerceda, A Coruña), para conocer de mano de uno de sus técnicos el proyecto de restauración llevado a cabo, con una sesión de coloquio.

La restauración ecológica

La restauración ecológica, según la SER (Society for Ecological Restoration International) es “el proceso de ayudar el restablecimiento de un ecosistema que se ha degradado, dañado o destruido”. Se diferencia de otros modelos de restauración en que sus actuaciones tienen en cuenta los antecedentes históricos –cómo era el ecosistema antes de ser alterado–, hacen hincapié en reponer los procesos naturales, y se implementan de acuerdo con modelos de gestión adaptativa.

Para lograr esto, debe realizarse desde un enfoque interdisciplinar, que contemple conocimientos ecológicos científicamente contrastados, criterios socioeconómicos y el contexto cultural en el que se realiza la intervención.

El objetivo es reponer el capital natural y conservarlo, restituyendo también los servicios ecosistémicos para su disfrute y aprovechamiento por parte de la sociedad.



Unha xornada aborda a restauración ecolóxica de espazos mineiros

O pasado 31 de xaneiro tivo lugar en Oleiros (A Coruña) o curso Restauración ecolóxica de ecosistemas degradados por actividades extractivas. Estivo organizado pola Escola Galega dá Paisaxe da Fundación Juana de Veiga, cuxa directora, Isabel Aguirre –arquitecta e profesora da Universidade dá Coruña–, participou como paisajista no proxecto de peche da mina de Meirama.

O obxectivo do curso foi introducir ao alumnado no campo da restauración ecolóxica de espazos degradados por actividades extractivas, facendo especial énfase no caso de Galicia. Para iso tratáronse temas como as posibilidades de restauración que ofrecen os espazos mineiros, técnicas convencionais versus restauración ecolóxica, así como os retos e oportunidades dos espazos mineiros restaurados.

mo caso práctico realizouse unha visita guiada á mina de Meirama (Cerceda, A Coruña), para coñecer de man dun dos seus técnicos o proxecto de restauración levado a cabo, cunha sesión de coloquio.

A restauración ecolóxica

A restauración ecolóxica, segundo a SER ( Society for Ecological Restoration International) é “o proceso de axudar o restablecemento dun ecosistema que se degradou, danado ou destruído”. Diferénciase doutros modelos de restauración en que as súas actuacións teñen en conta os antecedentes históricos –como era o ecosistema antes de ser alterado–, fan fincapé en repoñer os procesos naturais, e impleméntanse de acordo con modelos de xestión adaptativa.

Para lograr isto, debe realizarse desde un enfoque interdisciplinar, que contemple coñecementos ecolóxicos cientificamente contrastados, criterios socioeconómicos e o contexto cultural no que se realiza a intervención.

O obxectivo é repoñer o capital natural e conservalo, restituíndo tamén os servizos ecosistémicos para o seu #gozar e aproveitamento por parte da sociedade.