Entregados los X Premios FdA de Desarrollo Sostenible en Canteras y Graveras 2018

La ceremonia de entrega de los X Premios FdA de Desarrollo Sostenible en Canteras y Graveras 2018, a los que se han presentado 20 candidaturas, tuvo lugar en la clausura del Congreso, tras la lectura de las conclusiones. Estos premios se conceden desde 1997 y, en las X ediciones celebradas hasta la fecha, 112 explotaciones han resultado premiadas, incluyendo las 20 de esta edición.

Carlos Martínez Torres, director de la Asociación Galega de Áridos ejerció de presentador de la ceremonia en la que participaron Alberto Núñez Feijoo, presidente de la Xunta de Galicia, María Belarmina Díaz Aguado, presidenta del Jurado y directora general de Minería y Energía del Principado de Asturias y José Lista Tasende, presidente de la Federación de Áridos.

Igual que en las restantes ediciones, se ha contado con un jurado independiente, presidido por la directora General de Minería y Energía del Principado de Asturias, aquí presente, por una representante del MITECO, por el Secretario General de CCOO Construcción y Servicios, por dos catedráticos de la Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Minas y Energía de Madrid, por un representante de una ONG medioambiental, y un vocal del Comité de Imagen y Comunicación de ANEFA que, en su reunión celebrada el 26 de abril en Madrid, han valorado rigurosamente los proyectos presentados.

Erimsa y Cementos Cosmos, entre los premiados

Galicia cuenta con varios casos de éxito que han obtenido el máximo reconocimiento en tres categorías de la X edición de los Premios FdA.

El primer premio en “buenas prácticas medioambientales”, otorgado a Erimsa, respalda la labor de extracción de cuarzo mediante sistema de cribado que viene desarrollando en Frades y la comarca de Ordes en las últimas tres décadas. Esta técnica, respetuosa con el medioambiente, posibilita la devolución de las fincas a los propietarios, una vez terminado el alquiler, en condiciones idénticas o incluso mejores.

En “seguridad y salud”, la FdA reconoce con el máximo galardón las medidas adoptadas por Erimsa en su centro de producción de Castillo (Pontevedra), con las que ha logrado erradicar la emisión de polvo de sílice en una de sus cabinas.

Por su parte, Cementos Cosmos (Votorantim Cimentos) ha obtenido el primer premio en la categoría “Contribución a la sociedad / Valor añadido a la sociedad”, dentro del área de Economía. El motivo es la protección del yacimiento de arte rupestre Cova Eirós en Triacastela (Lugo), para el que ha diseñado un plan de gestión que define la estrategia de conservación de la cueva y la restauración de su entorno.

Los tres proyectos gallegos han sido seleccionados por la FdA para concurrir a los Premios Europeos de Desarrollo Sostenible que convoca en 2019 la Unión Europea de Productores (UEPG).

Entregados os X Premios FDA de Desenvolvemento Sustentable en Canteiras e Graveras 2018

A cerimonia de entrega dos X Premios FDA de Desenvolvemento Sustentable en Canteiras e Graveras 2018, aos que se presentaron 20 candidaturas, tivo lugar en clausúraa do Congreso, tras a lectura das conclusións. Estes premios concédense desde 1997 e, nas X edicións celebradas ata a data, 112 explotacións resultaron premiadas, incluíndo as 20 desta edición.
Carlos Martínez Torres, director da Asociación Galega de Áridos exerceu de presentador da cerimonia na que participaron Alberto Núñez Feijoo, presidente da Xunta de Galicia, María Belarmina Díaz Augado, presidenta do Xurado e directora xeral de Minería e Enerxía do Principado de Asturias e José Lista Tasende, presidente da Federación de Áridos.
Igual que nas restantes edicións, contouse cun xurado independente, presidido pola directora Xeral de Minería e Enerxía do Principado de Asturias, aquí presente, por unha representante do MITECO, polo Secretario Xeral de CCOO Construción e Servizos, por dous catedráticos da Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Minas e Enerxía de Madrid, por un representante dunha ONG ambiental, e un vogal do Comité de Imaxe e Comunicación de ANEFA que, na súa reunión celebrada o 26 de abril en Madrid, valoraron rigorosamente os proxectos presentados.
Erimsa e Cementos Cosmos, entre os premiados
Galicia conta con varios casos de éxito que obtiveron o máximo recoñecemento en tres categorías da X edición dos Premios FDA. O primeiro premio en “boas prácticas ambientais”, outorgado a Erimsa, apoia o labor de extracción de cuarzo mediante sistema de cribado que vén desenvolvendo en Frades e a comarca de Ordes no últimas tres décadas.
Esta técnica, respectuosa co medioambiente, posibilita a devolución das leiras aos propietarios, unha vez terminado o aluguer, en condicións idénticas ou mesmo mellores. En “seguridade e saúde”, a FDA recoñece co máximo galardón as medidas adoptadas por Erimsa no seu centro de produción de Castelo (Pontevedra), coas que logrou erradicar a emisión de po de sílice nunha das súas cabinas. Pola súa banda, Cementos Cosmos ( Votorantim Cimentos) obtivo o primeiro premio na categoría “Contribución á sociedade / Valor engadido á sociedade”, dentro da área de Economía.
O motivo é a protección do xacemento de arte rupestre Cova Eirós en Triacastela (Lugo), para o que deseñou un plan de xestión que define a estratexia de conservación da cova e a restauración da súa contorna. Os tres proxectos galegos foron seleccionados pola FDA para concorrer aos Premios Europeos de Desenvolvemento Sustentable que convoca en 2019 a Unión Europea de Produtores ( UEPG).