El conselleiro de Economía, Francisco Conde, presenta la marca “Agua de Galicia”

  • Contribuirá a diferenciar y darle valor al origen gallego y a las virtudes de la composición y calidad de nuestras aguas minerales y termales
  • Un vídeo, en el que se destaca que en Galicia “el agua es industria, riqueza, empleo y alimento”, promocionará las aguas gallegas dentro y fuera de la comunidad

El balneario Termas de Cuntis acogió el 16 de marzo la presentación de la marca “Agua de Galicia”. Es una iniciativa del Clúster del agua Mineral y Termal de Galicia, que aglutina a las dos asociaciones empresariales gallegas vinculadas a la explotación del recurso: la Asociación de Balnearios de Galicia y la Asociación Gallega de Empresas de Envasado de Agua Mineral Natural (Agamin). La marca cuenta además con el apoyo de la Consellería de Economía, Emprego e Industria.

El acto de presentación de la marca estuvo presidido por el conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde; acompañado del director general de Energía y Minas, Ángel Bernardo Tahoces. Participaron también Álvaro García de Quevedo, vicepresidente del Clúster; Marisol Espiño, presidenta de la Asociación de Balnearios de Galicia y directora de Termas de Cuntis; Benigno Amor, gerente del Clúster y José Manuel García, vicepresidente de Agamin.

Desde el Clúster se puso de manifiesto la importancia de contar con una marca que aglutine y visibilice a las empresas de agua mineral y termal de la comunidad. “Contribuirá a diferenciar y darle valor al origen gallego y a las virtudes de la composición y calidad de nuestras aguas minerales y termales, favoreciendo además su promoción exterior”. En esta línea, se presentó un vídeo promocional de la marca “Agua de Galicia”, en el que se destaca que en Galicia “el agua es industria, riqueza, empleo y alimento. Aguas mineromedicinales montones de vida y salud”. Y se resaltó que “la marca Agua de Galicia supone una garantía y da seguridad al consumidor en relación al origen gallego de las aguas que consume, ya sea en bebida o en baño”.

El conselleiro declaró que “hay que apoyar un sector que genera 1.400 empleos en su totalidad en Galicia y en estos momentos es una referencia de calidad y prestigio. Y la marca Agua de Galicia va a permitir incrementar su posicionamiento desde el punto de vista de los mercados, tanto a nivel nacional como internacional. Esta doble dimensión de las aguas, minerales y termales, a través de la innovación y de la internacionalización, posibilitará que nuestro sector siga creciendo en empleos y facturación”.

Galicia cuenta con el 15% de los manantiales que hay en España, el 10% de las plantas de envasado de agua mineral natural y el 19% de los balnearios

Galicia es una de las regiones europeas con mayor riqueza en aguas minerales y termales y, en consecuencia, con mayor tradición en su uso como aguas de bebida envasada y en balnearios. Este hecho, unido a la repercusión social y económica que en las últimas décadas están teniendo las aguas minerales y termales posibilitan que Galicia sea considerada como la «Terra del agua».

El número de manantiales existentes en Galicia es superior a 300 (algo más de 2.000 en España), lo que dio lugar a una industria muy activa vinculada a la explotación de aguas minerales, con 10 plantas de envasado de agua mineral natural (100 en España) y 22 balnearios (115 en España). Una particularidad de estas industrias es que están creando riqueza en zonas del interior de Galicia (en su mayor parte zonas rurales con tendencias similares: despoblamiento, baja renta per cápita y presencia de una estructura productiva con predominio del sector primario); ya que, por las características del recurso, no pueden deslocalizarse y deben instalarse nos mismos lugares de captación del acuífero.

Una aplicación para smartphones que permite localizar los perímetros de protección de los acuíferos de aguas minerales que existen en Galicia

Además de la presentación de la marca “Agua de Galicia”, en el transcurso del acto se dio a conocer la nueva página web del Clúster del agua Mineral y Termal de Galicia, junto a las mejoras en su aplicación para teléfonos móviles; resultado de un convenio firmado en 2017 entre el Clúster y la Consellería de Economía. En el caso de la web, se incorporó una nueva aplicación para la visualización de ortofotos aéreas y modelos en 3D realizados con drones, lo que posibilita realizar comparativas entre fotografías aéreas de distintas épocas y hacer visualizaciones y diferentes tipos de consultas.

Por su parte, la aplicación renovada para smartphones “Agua de Galicia” está destinada a la valoración y protección de los acuíferos de las aguas minerales de Galicia. Permite geolocalizar los perímetros de protección de los diferentes acuíferos de aguas minerales que existen en Galicia, de gran interés para planificadores del territorio y para las Administraciones Públicas. Asimismo, permite recibir información diversa sobre los titulares de la concesión del acuífero, obtener indicaciones de cómo llegar a los mismos”.

Con esta propuesta se busca “sensibilizar a las Administraciones Públicas, al sector empresarial, a los planificadores urbanísticos y a la sociedad en general sobre la importancia de proteger los acuíferos de aguas minerales y el entorno natural en la que se sitúan las plantas *envasadoras y los establecimientos balnearios” -declaró el vicepresidente del Clúster-.

En el transcurso del acto se incidió en el hecho de que “esta iniciativa tiene un gran potencial para difundir una imagen exterior de la industria gallega comprometida con el desarrollo sostenible, por cuanto balnearios y empresas de envasado de agua mineral natural están ofreciendo a la sociedad un modelo de empresa sostenible: ayudan a mejorar la calidad de vida de sus usuarios, no comprometen el futuro del recurso y dinamizan social y económicamente las comarcas en las que se encuentran. Este es el modelo vigente en la actualidad en Europa y con el que están alineadas las empresas del Clúster”.

Una experiencia única en Europa que aglutina balnearios y aguas envasadas de toda Galicia

El Clúster del agua Mineral y Termal de Galicia se constituyó en 2011 impulsado por diversas asociaciones y la Dirección General de Industria, Energía y Minas de la Xunta de Galicia. Es una experiencia única en Europa, ya que no existe ninguna que aglutine los balnearios y las empresas de aguas envasadas.

Forman parte de la Asociación de Balnearios de Galicia 19 establecimientos termales. En la provincia de A Coruña se encuentran el de Carballo y el de Compostela (Brión). En Lugo Guitiriz, Augas Santas (Pantón) y Termas Romanas de Lugo. En Ourense están los de Arnoia, Baños de Molgas, Laias (Cenlle), Lobios, O Carballiño y Caldas de Partovia (los dos en el Carballiño). Y en Pontevedra se sitúan los de Acuña y Dávila (los dos en Caldas de Reis), Termas de Cuntis, Baños da Brea (Vila de Cruces), Caldelas de Tui, Isla de La Toja, Gran Hotel La Toja y Mondariz.

Pola su parte, Agamin cuenta con seis empresas asociadas: Fontecelta y Aguas de Cospeito (Fontoira), en la provincia de Lugo; Aguas de Cabreiroá y Sousas, en la provincia de Ourense; y Agua Sana y San Xinés en la de Pontevedra.



O conselleiro de Economía, Francisco Conde, presenta a marca “Auga de Galicia”

  • Contribuirá a diferenciar e darlle valor á orixe galega e ás virtudes da composición e calidade das nosas augas minerais e termais
  • Un vídeo, no que se destaca que en Galicia “a auga é industria, riqueza, emprego e alimento”, promocionará as augas galegas dentro e fóra da comunidade

O balneario Termas de Cuntis acolleu o 16 de marzo a presentación da marca “Auga de Galicia”. É unha iniciativa do Clúster da auga Mineral e Termal de Galicia, que aglutina ás dúas asociacións empresariais galegas vinculadas á explotación do recurso: a Asociación de Balnearios de Galicia e a Asociación Galega de Empresas de Envasado de Auga Mineral Natural ( Agamin). A marca conta ademais co apoio da Consellería de Economía, Emprego e Industria.

O acto de presentación da marca estivo presidido polo conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde; acompañado do director xeral de Enerxía e Minas, Anxo Bernardo Tahoces. Participaron tamén Álvaro García de Quevedo, vicepresidente do Clúster; Marisol Espiño, presidenta da Asociación de Balnearios de Galicia e directora de Termas de Cuntis; Benigno Amor, xerente do Clúster e José Manuel García, vicepresidente de Agamin.

Dende o Clúster púxose de manifesto a importancia de contar cunha marca que aglutine e visibilice ás empresas de auga mineral e termal da comunidade. “Contribuirá a diferenciar e darlle valor á orixe galega e ás virtudes da composición e calidade das nosas augas minerais e termais, favorecendo ademais a súa promoción exterior”. Nesta liña, presentouse un vídeo promocional da marca “Auga de Galicia”, no que se destaca que en Galicia “a auga é industria, riqueza, emprego e alimento. Augas mineromedicinales cheas de vida e saúde”. E resaltouse que “a marca Auga de Galicia supón unha garantía e dá seguridade ao consumidor en relación á orixe galega das augas que consome, xa sexa en bebida ou en baño”.

O conselleiro declarou que “hai que apoiar un sector que xera 1.400 empregos na súa totalidade en Galicia e nestes momentos é unha referencia de calidade e prestixio. E a marca Auga de Galicia vai permitir incrementar o seu posicionamento desde o punto de vista dos mercados, tanto a nivel nacional como internacional. Esta dobre dimensión das augas, minerais e termais, a través da innovación e da internacionalización, posibilitará que o noso sector siga crecendo en empregos e facturación”.

Galicia conta co 15% dos mananciais que hai en España, o 10% das plantas de envasado de auga mineral natural e o 19% dos balnearios

Galicia é unha das rexións europeas con maior riqueza en augas minerais e termais e, en consecuencia, con maior tradición no seu uso como augas de bebida envasada e en balnearios. Este feito, unido á repercusión social e económica que nas últimas décadas están a ter as augas minerais e termais posibilitan que Galicia sexa considerada como a «Terra da auga».

O número de mananciais existentes en Galicia é superior a 300 (algo máis de 2.000 en España), o que deu lugar a unha industria moi activa vinculada á explotación de augas minerais, con 10 plantas de envasado de auga mineral natural (100 en España) e 22 balnearios (115 en España). Unha particularidade destas industrias é que están a crear riqueza en zonas do interior de Galicia (no seu maior parte zonas rurais con tendencias similares: despoboamento, baixa renda per cápita e presenza dunha estrutura produtiva con predominio do sector primario); xa que, polas características do recurso, non poden deslocalizarse e deben instalarse nos mesmos lugares de captación do acuífero.

Unha aplicación para smartphones que permite localizar os perímetros de protección dos acuíferos de augas minerais que existen en Galicia

Ademais da presentación da marca “Auga de Galicia”, no transcurso do acto deuse a coñecer a nova páxina web do Clúster da auga Mineral e Termal de Galicia, xunto ás melloras na súa aplicación para teléfonos móbiles; resultado dun convenio asinado en 2017 entre o Clúster e a Consellería de Economía. No caso da web, incorporouse unha nova aplicación para a visualización de ortofotos aéreas e modelos en 3D realizados con drons, o que posibilita realizar comparativas entre fotografías aéreas de distintas épocas e facer visualizacións e diferentes tipos de consultas.

Pola súa banda, a aplicación renovada para smartphones “Auga de Galicia” está destinada á valoración e protección dos acuíferos das augas minerais de Galicia. Permite xeolocalizar os perímetros de protección dos diferentes acuíferos de augas minerais que existen en Galicia, de gran interese para planificadores do territorio e para as Administracións Públicas. Así mesmo, permite recibir información diversa sobre os titulares da concesión do acuífero, obter indicacións de como chegar aos mesmos”.

Con esta proposta búscase “sensibilizar ás Administracións Públicas, ao sector empresarial, aos planificadores urbanísticos e á sociedade en xeral sobre a importancia de protexer os acuíferos de augas minerais e a contorna natural na que se sitúan as plantas * envasadoras e os establecementos balnearios” -declarou o vicepresidente do Clúster-.

No transcurso do acto incidiuse no feito de que “esta iniciativa ten un gran potencial para difundir unha imaxe exterior da industria galega comprometida co desenvolvemento sustentable, por canto balnearios e empresas de envasado de auga mineral natural están a ofrecer á sociedade un modelo de empresa sustentable: axudan a mellorar a calidade de vida dos seus usuarios, non comprometen o futuro do recurso e dinamizan social e economicamente as comarcas nas que se atopan. Este é o modelo vixente na actualidade en Europa e co que están aliñadas as empresas do Clúster”.

Unha experiencia única en Europa que aglutina balnearios e augas envasadas de toda Galicia

O Clúster da auga Mineral e Termal de Galicia constituíuse en 2011 impulsado por diversas asociacións e a Dirección Xeral de Industria, Enerxía e Minas @de la Xunta de Galicia. É unha experiencia única en Europa, xa que non existe ningunha que aglutine os balnearios e as empresas de augas envasadas.

Forman parte da Asociación de Balnearios de Galicia 19 establecementos termais. Na provincia da Coruña atópanse o de Carballo e o de Compostela (Brión). En Lugo Guitiriz, Augas Santas (Pantón) e Termas Romanas de Lugo. En Ourense están os de Arnoia, Baños de Molgas, Laias (Cenlle), Lobios, O Carballiño e Caldas de Partovia (os dous no Carballiño). E en Pontevedra sitúanse os de Acuña e Dávila (os dous en Caldas de Reis), Termas de Cuntis, Baños dá Brea (Vila de Cruces), Caldelas de Tui, Illa da Toja, Gran Hotel A Toja e Mondariz.

Pola súa parte, Agamin conta con seis empresas asociadas: Fontecelta e Augas de Cospeito ( Fontoira), na provincia de Lugo; Augas de Cabreiroá e Sousas, na provincia de Ourense; e Auga Sa e San Xinés na de Pontevedra.