Convenio entre el Clúster del Agua Mineral y Termal de Galicia y la Consellería de Economía, Emprego

  • Antonio Garaloces, presidente del Clúster: “Con los proyectos que hoy presentamos queremos dar valor al origen de Galicia y a las virtudes de la composición y calidad de nuestras aguas minerales”
  • Francisco Conde, conselleiro de Economía, Emprego e Industria: “Una marca específica permitirá trasladar la imagen de innovación, de calidad y de diferenciación de nuestras aguas minerales y termales”

El Clúster de Agua Mineral y Termal de Galicia y la Consellería de Economía, Empleo e Industria firmaron el pasado 18 de agosto en el Balneario de Lugo-Termas Romanas un convenio de colaboración, en cuya presentación participaron el presidente del Clúster, Antonio Garaloces, y el consejero de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde, a la que también asistieron la delegada de la Xunta en Lugo, Raquel Arias, el vicepresidente del Clúster, José Manuel García, y el presidente de la Cámara Oficial Mineira de Galicia, Juan de Dios Martín, entre otros directivos de balnearios y aguas envasadas.

El objeto del convenio es, por una parte, procurar la creación, desarrollo e implantación de una marca distintiva de las aguas minerales de Galicia con intención de diferenciar y poner en valor el recurso. Y por otra, se desarrollará para la web Terras del agua, ya en funcionamiento, el sistema operativo Android para los dispositivos móviles, así como la actualización para ya el existente iOs, de los dispositivos Apple.

El presidente del Clúster, Antonio Garaloces, indicó que Galicia es una de las regiones europeas con mayor riqueza en aguas minerales y termales, y en consecuencia, con mayor tradición en su uso como aguas de bebida envasada y en balnearios. Agregó que este hecho, unido a la repercusión social que en los últimos decenios están adquiriendo las aguas minerales y termales, posibilitan que Galicia sea considerada como la tierra del agua. Señaló algunas cifras para contextualizar la potencia del sector, como que en Galicia hay 300 manantiales (2.000 en España), 10 plantas de envasado (100 en España) y 21 balnearios (115 en España), al tiempo que subrayó que una particularidad de estas industrias es que están creando riqueza en zonas del interior de Galicia, en su mayor parte rurales y con tendencias similares como despoblación, baja renta per cápita y predominio del sector primario.

“Con los proyectos que hoy presentamos queremos dar valor al origen de Galicia y a las virtudes de la composición y calidad de nuestras aguas minerales, generar valor a las marcas bajo nuestra marca general distintiva, fomentar la cooperación entre las empresas balnearias y de aguas envasadas, y aplicar las nuevas tecnologías a la valoración y protección de los acuíferos de las aguas minerales de Galicia”, concluyó Garaloces, que agradeció al conselleiro de Industria su presencia y respaldo la este convenio.

También agradeció el apoyo del IGAPE para que el Clúster tenga un espacio propio en la próxima edición de Termatalia, que se celebrará en México del 29 de septiembre al 1 de octubre.

El conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Franciso Conde, destacó la importancia de este sector que crea 1.400 empleos directos en Galicia y la necesidad de seguir impulsando su internacionalización y posicionamiento en el mercado a través de la colaboración pública y personal con el objetivo de seguir potenciando el sector turístico. “Una marca especfífica permitirá trasladar la imagen de innovación, de calidad y de diferenciación de nuestras aguas minerales y termales, según apuntó Conde.

Experiencia única en Europa por agrupar balnearios y aguas envasadas

El Clúster se constituyó en el año 2011 impulsado por diversas asociaciones y la Dirección General de Industria, Energía y Minas de la Xunta de Galicia. Es una asociación sin ánimo de lucro, creada bajo la filosofía de los clúster de actividades empresariales, y que tiene por objeto lograr la unión, cooperación, integración y apoyo del conglomerado de empresas y agentes relacionados con las actividades empresariales nucleares ligadas al recurso agua mineral y termal que actúan en el territorio gallego. Es una experiencia única en Europa, ya que no hay ninguna que aglutine los balnearios y las empresas de aguas envasadas.

El sector de las aguas minerales y termales cuenta en Galicia con dos asociaciones empresariales representativas, que son la Asociación Gallega de la Propiedad Balnearia (Balnearios de Galicia) y la Asociación Gallega de Empresas de Envasado de Agua Mineral Natural (AGAMIN).

Balnearios de Galicia, constituida en el año en 1985, está actualmente integrada por un total de 19 balnearios: Carballo y Compostela (Brión), en la provincia de A Coruña; Augas Santas, Guitiriz y Lugo-Termas Romanas, en la provincia de Lugo; Arnoia Caldaria, Baños de Molgas, Laias Caldaria (Cenlle), Lobios Caldaria, O Carballiño y Caldas de Partovia (los dos en O Carballiño), en la provincia de Ourense; y Acuña y Dávila (ambos en Caldas de Reis), Termas de Cuntis, Baños de la Brea (Vila de Cruces), Caldelas de Tui, Isla de La Toja, Gran Hotel La Toja y el Balneario de Mondariz, en la provincia de Pontevedra.

AGAMIN, constituida en el año 2011, cuenta con seis empresas asociadas: Fontecelta y Aguas de Cospeito (Fontoira), en la provincia de Lugo; Aguas de Cabreiroá y Sousas, en la provincia de Ourense; y Agua Sana y San Xinés, en la provincia de Pontevedra.



Convenio entre o Clúster da auga Mineral e Termal de Galicia e a Consellería de Economía, Emprego

  • Antonio Garaloces, presidente do Clúster: “Cos proxectos que hoxe presentamos queremos dar valor á orixe de Galicia e ás virtudes da composición e calidade das nosas augas minerais”
  • Francisco Conde, conselleiro de Economía, Emprego e Industria: “Unha marca específica permitirá trasladar a imaxe de innovación, de calidade e de diferenciación das nosas augas minerais e termais”

O Clúster de Auga Mineral e Termal de Galicia e a Consellería de Economía, Emprego e Industria asinaron o pasado 18 de agosto no Balneario de Lugo-Termas Romanas un convenio de colaboración, en cuxa presentación participaron o presidente do Clúster, Antonio Garaloces, e o conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde, á que tamén asistiron a delegada @de la Xunta en Lugo, Raquel Arias, o vicepresidente do Clúster, José Manuel García, e o presidente da Cámara Oficial Mineira de Galicia, Juan de Deus Martín, entre outros directivos de balnearios e augas envasadas.

O obxecto do convenio é, por unha banda, procurar a creación, desenvolvemento e implantación dunha marca distintiva das augas minerais de Galicia con intención de diferenciar e poñer en valor o recurso. E por outra, desenvolverase para a web Terras da auga, xa en funcionamento, o sistema operativo Android para os dispositivos móbiles, así como a actualización para xa o existente iOs, dos dispositivos Apple.

O presidente do Clúster, Antonio Garaloces, indicou que Galicia é unha das rexións europeas con maior riqueza en augas minerais e termais, e en consecuencia, con maior tradición no seu uso como augas de bebida envasada e en balnearios. Agregou que este feito, unido á repercusión social que nos últimos decenios están a adquirir as augas minerais e termais, posibilitan que Galicia sexa considerada como a terra da auga. Sinalou algunhas cifras para contextualizar a potencia do sector, como que en Galicia hai 300 mananciais (2.000 en España), 10 plantas de envasado (100 en España) e 21 balnearios (115 en España), á vez que subliñou que unha particularidade destas industrias é que están a crear riqueza en zonas do interior de Galicia, no seu maior parte rurais e con tendencias similares como despoboamento, baixa renda per cápita e predominio do sector primario.

“Cos proxectos que hoxe presentamos queremos dar valor á orixe de Galicia e ás virtudes da composición e calidade das nosas augas minerais, xerar valor ás marcas baixo nosa marca xeral distintiva, fomentar a cooperación entre as empresas balnearias e de augas envasadas, e aplicar as novas tecnoloxías á valoración e protección dos acuíferos das augas minerais de Galicia”, concluíu Garaloces, que agradeceu ao conselleiro de Industria a súa presenza e respaldo a este convenio.

Tamén agradeceu o apoio do IGAPE para que o Clúster teña un espazo propio na próxima edición de Termatalia, que se celebrará en México do 29 de setembro ao 1 de outubro.

O conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Franciso Conde, destacou a importancia deste sector que crea 1.400 empregos directos en Galicia e a necesidade de seguir impulsando a súa internacionalización e posicionamento no mercado a través da colaboración pública e persoal co obxectivo de seguir potenciando o sector turístico. “Unha marca especfífica permitirá trasladar a imaxe de innovación, de calidade e de diferenciación das nosas augas minerais e termais, segundo apuntou Conde.

Experiencia única en Europa por agrupar balnearios e augas envasadas

O Clúster constituíuse no ano 2011 impulsado por diversas asociacións e a Dirección Xeral de Industria, Enerxía e Minas @de la Xunta de Galicia. É unha asociación sen ánimo de lucro, creada baixo a filosofía dos clúster de actividades empresariais, e que ten por obxecto lograr a unión, cooperación, integración e apoio do conglomerado de empresas e axentes relacionados coas actividades empresariais nucleares ligadas ao recurso auga mineral e termal que actúan no territorio galego. É unha experiencia única en Europa, xa que non hai ningunha que aglutine os balnearios e as empresas de augas envasadas.

O sector das augas minerais e termais conta en Galicia con dúas asociacións empresariais representativas, que son a Asociación Galega da Propiedade Balnearia (Balnearios de Galicia) e a Asociación Galega de Empresas de Envasado de Auga Mineral Natural ( AGAMIN).

Balnearios de Galicia, constituída no ano en 1985, está actualmente integrada por un total de 19 balnearios: Carballo e Compostela (Brión), na provincia da Coruña; Augas Santas, Guitiriz e Lugo-Termas Romanas, na provincia de Lugo; Arnoia Caldaria, Baños de Molgas, Laias Caldaria (Cenlle), Lobios Caldaria, O Carballiño e Caldas de Partovia (os dous no Carballiño), na provincia de Ourense; e Acuña e Dávila (ambos en Caldas de Reis), Termas de Cuntis, Baños da Brea (Vila de Cruces), Caldelas de Tui, Illa da Toja, Gran Hotel A Toja e o Balneario de Mondariz, na provincia de Pontevedra.

AGAMIN, constituída no ano 2011, conta con seis empresas asociadas: Fontecelta e Augas de Cospeito ( Fontoira), na provincia de Lugo; Augas de Cabreiroá e Sousas, na provincia de Ourense; e Auga Sa e San Xinés, na provincia de Pontevedra.