Galicia se sumó al Geolodía con recorridos por O Barbanza, O Careón, Valdeorras y O Morrazo

Galicia se sumó los pasados 12 y 13 de mayo a la celebración del Geolodía, un evento promovido por la Sociedad Geológica de España para acercarle el entorno a la población desde un punto de vista geológico. Se trata así de facilitar el entendimiento de los procesos de esta ciencia, así como el conocimiento y valoración del patrimonio existente.

En el marco de la celebración se organizaron en España diversos recorridos divulgativos de la mano de profesionales de la Geología que, en el caso de Galicia, se desarrollaron en las sierras de O Barbanza y de O Careón, en Valdeorras y en O Morrazo.

En O Barbanza, con el itinerario «Un paseo por las profundidades de una cordillera», D. José Francisco Canosa y D. Roi Sampedro guiaron a los asistentes por A Pobra do Caramiñal y Ribeira, con paradas en seis puntos de interés geológico: A Ameixida, el mirador Pedra da Ra, Corrubedo, A Curotiña, el Alto dos Curros y las pozas del río Pedras. La visita a las minas de San Finx, en Lousame, le puso el colofón a la actividad.

Otra de las rutas diseñadas para el Geolodía se centró en la Sierra de O Careón, situada en la frontera entre las provincias de Lugo y de A Coruña. El itinerario «A ofiolita del Careón, un océano varado en el centro de Galicia», a cargo de Dña. Sonia Sánchez y D. Ricardo Arenas, les permitió a los asistentes conocer unos conjuntos litológicos complejos que, hasta el momento, habían quedado al margen de la divulgación científica y eran solo accesibles a los especialistas.

Valdeorras y O Morrazo
En Ourense, con «Geología y hábitat en Valdeorras: desde los romanos hasta hoy», las personas participantes en el Geolodía, guiados por D. Eduardo González, ahondaron en los deslizamientos de laderas en el santuario de las Ermitas, en O Bolo, y en las minas de oro romanas de O Bolo y Vilamartín de Valdeorras. También conocieron las características de las peñas de Oulego, en Rubiá, y, en este mismo lugar, el cabalgamiento de esquistos sobre la caliza.

Finalmente, en la península pontevedresa de O Morrazo D. Juan Ramón Vidal Romaní y D. Marcos Vaqueiro diseñaron un itinerario por la ría de Aldán, con el título «Formación de la ría y adaptación de la especie humana al cambio de hábitat». En un recorrido circular, los asistentes pudieron apreciar los tafoni o “cacholas” formados en la zona y el sistema de cuevas de A Cunchosa.



Galicia sumouse ao Xeolodía con percorridos polo Barbanza, Ou Careón, Valdeorras e O Morrazo

Galicia sumouse os pasados 12 e 13 de maio á celebración do Xeolodía, un evento promovido pola Sociedade Xeolóxica de España para achegarlle a contorna á poboación desde un punto de vista xeolóxico. Trátase así de facilitar o entendemento dos procesos desta ciencia, así como o coñecemento e valoración do patrimonio existente..

No marco da celebración organizáronse en España diversos percorridos divulgativos da man de profesionais da Xeoloxía que, no caso de Galicia, desenvolvéronse nas serras do Barbanza e de Ou Careón, en Valdeorras e no Morrazo.

No Barbanza, co itinerario «Un paseo polas profundidades dunha cordilleira», D. José Francisco Canosa e D. Roi Sampedro guiaron aos asistentes pola Pobra do Caramiñal e Ribeira, con paradas en seis puntos de interese xeolóxico: A Ameixida, o miradoiro Pedra dá Ra, Corrubedo, A Curotiña, o Alto dous Curros e as pozas do río Pedras. A visita ás minas de San Finx, en Lousame, púxolle o colofón á actividade.

Outra das rutas deseñadas para o Geolodía centrouse na Serra de Ou Careón, situada na fronteira entre as provincias de Lugo e da Coruña. O itinerario «A ofiolita do Careón, un océano varado no centro de Galicia», a cargo de Dna. Sonia Sánchez e D. Ricardo Areas, permitiulles aos asistentes coñecer uns conxuntos litológicos complexos que, ata o momento, quedaran á marxe da divulgación científica e eran só accesibles aos especialistas.

Valdeorras e O Morrazo

En Ourense, con «Xeoloxía e hábitat en Valdeorras: desde os romanos ata hoxe», as persoas participantes no Geolodía, guiados por D. Eduardo González, profundaron nos esvaramentos de ladeiras no santuario das Ermidas, no Bolo, e nas minas de ouro romanas do Bolo e Vilamartín de Valdeorras. Tamén coñeceron as características das penas de Oulego, en Rubiá, e, en leste mesmo lugar, o cabalgamento de esquistos sobre a calcaria.

Finalmente, na península pontevedresa do Morrazo D. Juan Ramón Vidal Romaní e D. Marcos Vaqueiro deseñaron un itinerario pola ría de Aldán, co título «Formación da ría e adaptación da especie humana ao cambio de hábitat». Nun percorrido circular, os asistentes puideron apreciar os tafoni ou “ cacholas” formados na zona e o sistema de covas da Cunchosa.